czwartek, 17 marca 2016

Helen HandCrafted - czyli z pasją przez życie

Jakiś czas temu na naszym Facebook'u odbył się konkurs, w którym do wygrania były ręcznie zdobione gadżety do domu, które wykonała nasza kolejna Partnerka. Dziś możecie dowiedzieć się o niej nieco więcej z krótkiego wywiadu, jaki z nią przeprowadziliśmy.

  1. Wykonujesz wspaniałe gadżety do dekoracji jak i codziennego użytku. W jaki sposób tworzysz te małe dzieła? Opowiedz nam o tej technice.

Nie jestem osobą z dużym stażem w tej technice, jednak muszę przyznać, że nie jest to trudna technika. W internecie jest wiele stron, blogów i filmów pokazujących co i jak i tam was odsyłam. Są specjalne kursy, ja nauczyłam się korzystając właśnie z internetu. Do wielu wniosków jak to działa dojdziecie tak na prawdę sami. Polega ona na zdobieniu przedmiotów za pomocą obklejania i mogę szczerze napisać każdych. Nie ma jasno określonych granic. Tworzyć trzeba z wyobraźnią, dobrze jest mieć wizję i wyczucie, przesada nie jest wskazana. Dużym plusem jest to, że nie nie ma jasno określonych granic, ograniczać może nas tylko nasza wyobraźnia. Ktoś może powiedzieć nie miał bym do tego cierpliwości. Nie, tak to nie działa.

  1. Czy to pasja, pomysł na nudę, a może sposób zarabiania?

Przede wszystkim jest to pasja od dzieciństwa miałam zamiłowanie do rękodzieła. Nie będę ukrywać, że jak każdy mam potrzebę zarabiania pieniędzy. Mój decoupage zainteresował innych, wiec dlaczego miałabym na tym nie zarobić.

  1. W jakich okolicznościach, kiedy decoupage zagościł w Twoim życiu?

Troszkę przez przypadek ale nie do końca. Będąc na macierzyńskim miałam więcej czasu. Szukałam czegoś co wypełnieni wolny czas, pozwoli zarobić dodatkowe pieniądze i jednocześnie pozwoli na opiekę nad dzieckiem. Wynikało to też z moich manualny uzdolnień.

  1. Jak sądzisz, czym takie ręcznie wytwarzane przedmioty różnią się od tych kupowanych w wielkich sklepach sieciowych?
Różnią się one przed wszystkim jakością. Nie jest to tak zwana potocznie „ chińszczyzna”. Tu do każdej rzeczy podchodzi się indywidualnie. Dla mnie produkty tworzone na skale przemysłowa są w większości przypadków ładnie zapakowane. To opakowanie sprawia wrażenie, ze coś spełnia nasze oczekiwania. Jak to wygląda w praktyce, każdy wie. Ja w momencie przekazania mojej pracy muszę mieć stu procentową pewność, że produkt spełnia oczekiwania.

  1. Jaki masz stosunek do zalewającej nas fali przedmiotów z różnych stron świata?

Nie wiem czy sobie tą odpowiedzią nie zaszkodzę, bo mamy czasy w których powinniśmy być na wszystko tolerancyjni i jesteśmy. Stajemy się co raz bardziej zależni od innych państw w każdej gałęzi przemysłu, osłabia to bardzo nasza gospodarkę. Handel zagraniczny jest bardzo potrzebny każdemu krajowi, jednak jeśli chodzi o naszą Polskę zbyt dużo importujemy niż eksportujemy. Jestem temu przeciwna, jako kraj powinniśmy to zdecydowanie ograniczyć. Ja sama staram sie kupować i wybierać produkty polskich producentów.

  1. Czy uważasz, że należy wspierać polskie marki, produkty i Twórców, takich jak Ty?

Ależ oczywiście, że tak. Dzięki temu mamy szanse zaistnieć i przetrwać na rynku.
Wsparcie z zewnątrz jest bardzo potrzebne w każdej fazie rozwoju przedsiębiorstwa. Jeśli chcemy istnieć w społeczeństwie lokalnym, na świecie, musimy z nim współgrać. Musimy jednak mieć przede wszystkim na uwadze własne korzyści jakie z tego wyniesiemy. Na przestrzeni czasu może to ulec zmianie.

  1. Mieszkasz poza granicami naszego kraju, z tej perspektywy jak postrzegasz polskie marki? Czy mają szanse na konkurowanie z tymi, z zagranicy?

Polskie marki chciałabym napisać są najlepsze. Są bardzo dobre jednak nie doceniane a to wina nas samych. Wiele polskich marek zostało sprzedanych w obce ręce, co przełożyło się na pogorszenie jakości. Kiedyś miałam inne podejście, jak większość dążyłam do zachodu który przedstawia na TV. Gdy wyjechałam za granice po bardzo krótkim czasie zobaczyłam jak jest na prawdę. Jestem dumna z tego co produkujemy, jestem dumna z polaków, bo to oni produkują te towary, jestem dumna z Polski bo to na jej ziemi to jest produkowane.

  1. Jesteś osobą, która tworzy, realizuje swoje wizje, a jednocześnie robisz coś, co przynosi Ci wiele radości i satysfakcji. Jaki jest, według Ciebie, przepis na to, by odnieść sukces, by robić to, co się kocha?

Trzeba zacząć robić to co się kocha, na sukces składa się wiele aspektów. Jednak takim podstawowym jest właśnie to by robić coś z serca, co wypływa z nas samych, zgodnie ze swoim przekonaniem. Jeśli spełnimy ten podstawowy warunek, reszta zadziała samoistnie. Może nie do końca ale jeśli na czymś nam zależy, to się o to bardzie staramy.

  1. Dlaczego postanowiłaś poprzeć ideę projektu SwojeChwalimy?
Odpowiedź raczej banalna, bo chwale to co swoje, popieram co nasze. 
Szerzej na to pytanie wypowiedziałam się już wcześniej. Takie poparcie zapewnia mi tez szanse na dodatkową reklamę.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz